fredag 5 november 2010

Snacksalig?

Någon kanske undrar varför jag valt ordet "snacksalig" till bloggens namn. Ett mycket passande namn på en blogg som mycket handlar om vad min vän Jesus har "snackat" om. Närhelst jag har lust att lyssna på honom så pratar han om underbara saker. Ibland pratar han till mig fastän jag inte vill lyssna eller är beredd på att han ska prata.
Nu har jag hängt med honom många år och jag har upptäckt att vad han än pratar om så blir man varmt berörd. Man blir glad. Man blir "salig".
Har du tänkt på hur mycket konstiga saker som kommer ut ur våra egna munnar? Ibland är det goda, frächa och uppbyggande ord som vi blir glada av men allt för ofta kommer det ut gegga som trycker ner oss, gör oss ledsna, uppgivna, arga osv, osv. Det fantastiska med Jesus är att vad han än pratar om till mig/dig så är det uppbyggligt, uppmuntrande, tröstande, befriande, glädjande, osv, osv. Jag har aldrig mött någon annan som har en sådan fantastisk förmåga att genom ord lyfta upp som han.
"Snacksalig" = Han "snackar" och man blir "salig" av vad man får höra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar