torsdag 4 november 2010

Dum av dig? Nej! Smart av dig!

Jag och mina arbetskamrater lyssnar på vanlig radio på jobbet. En av låtarna jag tycker om just nu är "Dum av dig" med "Daniel Adams - Ray" Den är härligt poppig och det smakar bra i mina poppmusikälskande öron.
När jag lyssnade på låten idag och hummade till refrengen "Jag blir så dum av dig" blev jag plötsligt medveten om hur mycket vishet jag har fått gratis som gåva av min vän Jesus. De vassaste och skönaste tippsen om hur jag kan styra mitt livsskepp har jag fått av honom. Mamma har bidragit med mycket, pappa också. Mycket visdom och erfarenhet har många människor gett mig och den mest givande människan i mitt liv just nu är min underbara och visa hustru men utan jämförelse är den person som har inspirerat mig mest Jesus.
Är en enkel och trögtänkt människa och jag kan lätt erkänna att mycket av det jag har som kan kallas för vis erfarenhet kommer från Jesus.
Tänk att han älskar mig så mycket att han vill dela med sig av sin enorma vishetsbank till lilla mig. Är så tacksam till honom. Jag kan starkt rekomendera personen Jesus till vem som helst.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar