tisdag 2 november 2010

Han älskar att få höra.

Ett par morgonar har jag till min egen förvåning plötsligt utalat meningen "Jag älskar dig Jesus!" Trots att jag är trött i huvudet och tom i tankarna i tidiga ottan (kl 5:30) så kommer det plötsligt ut underbara ord ur min mun.
Har tidigare i livet varit med om att Gud har tagit kontrollen över min mun. Då anklagade jag mig själv för att vara en dålig kristen som inte älskar Gud. Till slut så blev han så trött på mitt osanna tjat att han tog fysiskt kontrollen över min mun och såg till att jag talade ut att jag älskar Jesus. Då blev jag chockad men glad för jag förstod direkt vad han menade. Han visade mig att jag visst älskade honom.
Idag vet jag att jag av hela mitt hjärta älskar honom och jag gillar verkligen att ibland säga det till honom men nu ville han visa mig någonting igen.
Efter ett par dar lät han mig förstå att han älskar att få höra mig säga att jag älskar honom. Han älskar att höra min röst tala ut de varma orden "Jag älskar dig Jesus"
Jag förstår honom. Jag är som han och han är som jag. Jag är lik min skapare som har skapat mig till sin avbild. Presis som jag älskar och uppskattar att få höra av min fru att hon älskar mig så älskar och uppskattar Jesus att få höra de orden.
Nuförtiden säger jag mycket oftare till Jesus att jag älskar honom och jag mår så gott av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar